hudební obor     výtvarný obor    taneční obor    


úvodní strana

učitelé

úřední deska

kontakty

plán akcí

aktuálně

hudební nauka

rozvrhy hodin

školné

přihláška
ke studiu

školní řád

hodnocení školy

ŠVP

historie

fotogalerie

Rodiče dětem
- Černošice

zajímavosti,
články

diskuze




základní informace l individuální studium HN l rozvrh hodin l pomůcky pro HN

INDIVIDUÁLNÍ STUDIUM HUDEBNÍ NAUKY

Žádost o individuální studium
Hudební nauka je povinná pro všechny žáky hudebního oboru od 1. - 5. ročníku. Žákům, kteří nemohou ve výjimečných případech docházet na hudební nauku, se povoluje individuální studium HN po dohodě s vyučující HN MgA. Janou Vavřínkovou.

Výjimečné případy
časové-kolidující s jinými kroužky, které nelze přesunout jinam apod.

Žák si musí vyzvednou u vyučující žádost o individuální studium, případně stáhnout na internetu a donést vyučující MgA. Janě Vavřínkové nebo zaslat mailem na mail. adresu vavrinkova.jana@seznam.cz

Žádosti jsou přijímány do konce října

Hodnocení na konci pololetí a na konci školního roku
Proběhne formou testu z požadované látky níže na konci každého pololetí a formou konzultace.

MgA. Jana Vavřínková
Mobil: 608 977 431
e-mail: vavrinkova.jana@seznam.cz

> Žádost o individuální studium HN ve formátu .doc (Word 10 kB)

LÁTKA K PŘEZKOUŠENÍ ŽÁKŮ INDIV. STUDIA HUDEBNÍ NAUKY

Učivo pro 1. pololetí 2010/2011*

1. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 1. ročník do str. 35
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g2 v
- Délka not a pomlk – umět přečíst a napsat
- Znalost taktů: 2/4, 3/4, 4/4
- Znaky v notách: repetice, základní tempová označení, staccato, legato, ligatura
- Stupnice C dur, trojzvuk, půltón, celý tón
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)

2. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 2. ročník do str. 30
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g2 v
- Délka not a pomlk – umět přečíst a napsat
- Základní taktů: 2/4, 3/4, 4/4
- Základní dynamická označení
- Základní tempová označení
- Půltóny, celé tóny
- Durové stupnice: s # všechny , s b – do 4b, ke stupnicím znát příslušný akord T5/3 – tónický kvintakord
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)

3. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 3. ročník do str. 35
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g3 v
- Základní taktů: 2/4, 3/4, 4/4
- Půltóny, celé tóny
- Durové stupnice: všechny s # a b, znalost příslušných akordů T5/3 (tónický kvintakord) ke stupnicím
- Mollové stupnice: jejich rozdělení – melodická, harmonická, aiolská, znalost předznamenání stupnic do 4 # a do 4 b a znalost T5/3 akordu ke stupnicím
- Hudební nástroje: základní rozdělení, detailnější - nástroje dechové žesťové a dechové dřevěné
- Intervaly: názvy a základní rozdělení (čisté, malé, velké – prac.seš. str.12 a 40)
- Základní harmonické funkce (hlavní stupně ve stup.)
- Základní dynamická označení
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)

4. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 4. ročník do str. 39
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g3 v
- Půltóny, celé tóny
- Stupnice: znalost všech durových a mollových stupnic s # a b, znalost příslušných akordů T5/3 (tónický kvintakord) ke stupnicím;
- Akordy: T 5/3 a jeho obraty T6 a T6/4
- mollové stupnice: jejich rozdělení – melodická, harmonická, aiolská
- Hudební nástroje: základní rozdělení, detailnější – strunné nástroje klávesové
- Intervaly: jejich znalost – velké, malé, čisté, umět napsat i rozpoznat v hudebním textu
- Základní harmonické funkce (hlavní stupně ve stup.): tonika, dominanta, subdominanta
- Hudební názvosloví: tempová označení
- Hudební tělesa: komorní orch., symfonický orch. – rozdíly mezi nimi
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)


Učební materiály:
H. Šípková, M. Vozar: Hudební nauka pro ZUŠ (ročník podle příslušného ročníku dítěte)
Rytmická cvičení: napište si o ně mailem (vavrinkova.jana@seznam.cz) nebo se pro ně stavte v Zuš u Jany Vavřínkové
Dagmar Lisá: Hudební nauka pro malé i větší muzikanty 1 (žlutá)
Poslechová CD pro 3. - 5. ročník  - k vyzvednutí u vyučující Jany Vavřínkové

Lešková Johana 3. roč.
Baštář Pavel 4. roč.
Kačírek Petr 4. roč.

Učivo pro 2. pololetí 2009/2010: *
vypracovaný pracovní sešit do konce (kromě 4. ročníku ) a učivo z pracovního sešitu. Kdo bude chtít dopředu vidět písemku, mohu dodat na požádání.

1. ROČNÍK
- podle pracovního sešitu

2. ROČNÍK
– učivo z pracovního sešitu
– znalost názvů intervalů a jejich tvoření
– látka z 1. pololetí: všechny durové stupnice, noty v housl. klíči, základní dynamická a tempová označení, rytmická cvičení
– dechové hudební nástroje plus jejich poslech ze serveru Youtube.com:
>
lesní roh
>
klarinet
> fagot
> příčná flétna
> pozoun-trombon
> trubka


3. ROČNÍK
– učivo z pracovního sešitu
– látka 1. pololetí
– znalost názvů intervalů a jejich tvoření
– látka z 1. pololetí: všechny durové mollové stupnice, noty v housl. klíči, základní dynamická a tempová označení, rytmická cvičení
– Antonín Dvořák, Bedřich Smetana plus poslechy (mohu dodat CD na požádání):
– B. Smetana: z Mé vlasti Vlava, Vyšehrad, Fanfáry z opery Libuše, z Prodané nevěsty sbor Proč bychom se netěšili
– A. Dvořák: Symfonie č. 9 „Novosvětská“ 1. a 2. věta, Violoncellový koncert 1. věta, Rusalka árie Ježibaby Čury mury fuk
– základní rozdělení hudebních nástrojů plus poslech dechových nástrojů ze serveru Youtube.com:
>
lesní roh
> klarinet
> fagot
> příčná flétna
> pozoun-trombon
> trubka

4. ROČNÍK
Nepostupujeme již podle druhé poloviny pracovního sešitu. 
Děláme hlavně poslechy, na které Vám potřebuji dát odkazy.

Zápis k poslechu do sešitu
(podle něj určíš skladbu při testu)

- skladatel
- název skladby – název skladby, část skladby – např. I. věta Allegro..
- jaký sólový nástroj, orchestr či komorní seskupení ji hraje
- charakter skladby – např. smutná, veselá, majestátní, dramatická..

Např.:
P. I. Čajkovskij, balet Labutí jezero, akt II., finální scéna
Na začátku hraje sólo hoboj, doprovázený tremolem ve smyčcích a harfou..
Tempo je pomalé.
Charakter – smutný, dramatický

* učivo bude v průběhu roku aktualizováno

 
Jana Vavřínková
vavrinkova.jana@seznam.cz, 608 977 431

www.janavavrinkova.cz
http://housleviolahudba.blogspot.com/