| 
 
 úvodní strana
 učitelé
 úřední deska
 kontakty
 plán akcí
 aktuálně
 hudební nauka
 rozvrhy hodin
 školné
 
přihláška ke studiu
 školní řád
 hodnocení školy
 ŠVP
 historie
 fotogalerie
 Rodiče dětem - Černošice
 
 
zajímavosti,články
 diskuze
 
 
 | 
 základní informace l individuální studium HN l rozvrh hodin l pomůcky pro HN
 INDIVIDUÁLNÍ STUDIUM HUDEBNÍ NAUKYŽádost o individuální studiumHudební nauka je povinná pro všechny žáky hudebního oboru od 1. - 5. ročníku. Žákům, kteří nemohou ve výjimečných případech docházet na hudební nauku, se povoluje individuální studium HN po dohodě s vyučující HN MgA. Janou Vavřínkovou.
 
 Výjimečné případy
 časové-kolidující s jinými kroužky, které nelze přesunout jinam apod.
 
 Žák si musí vyzvednou u vyučující žádost o individuální studium, případně stáhnout na internetu a donést vyučující MgA. Janě Vavřínkové nebo zaslat mailem na mail. adresu vavrinkova.jana@seznam.cz
 
 Žádosti jsou přijímány do konce října
 
 Hodnocení na konci pololetí a na konci školního roku
 Proběhne formou testu z požadované látky níže na konci každého pololetí a formou konzultace.
 
 MgA. Jana VavřínkováMobil: 608 977 431
 e-mail: vavrinkova.jana@seznam.cz
 
 > Žádost o individuální studium HN ve formátu .doc (Word 10 kB)
 
 LÁTKA K PŘEZKOUŠENÍ ŽÁKŮ INDIV. STUDIA HUDEBNÍ NAUKY
 
 Učivo pro 1. pololetí 2010/2011*
 
 1. ROČNÍK
 Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 1. ročník do str. 35
 - Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g2 v
  - Délka not a pomlk – umět přečíst a napsat
 - Znalost taktů: 2/4, 3/4, 4/4
 - Znaky v notách: repetice, základní tempová označení, staccato, legato, ligatura
 - Stupnice C dur, trojzvuk, půltón, celý tón
 - Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
 
 2. ROČNÍK
 Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 2. ročník do str. 30
 - Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g2 v
  - Délka not a pomlk – umět přečíst a napsat
 - Základní taktů: 2/4, 3/4, 4/4
 - Základní dynamická označení
 - Základní tempová označení
 - Půltóny, celé tóny
 - Durové stupnice: s # všechny , s b – do 4b, ke stupnicím znát příslušný akord T5/3 – tónický kvintakord
 - Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
 
 3. ROČNÍK
 Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 3. ročník do str. 35
 - Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g3 v
  - Základní taktů: 2/4, 3/4, 4/4
 - Půltóny, celé tóny
 - Durové stupnice: všechny s # a b, znalost příslušných akordů T5/3 (tónický kvintakord) ke stupnicím
 - Mollové stupnice: jejich rozdělení – melodická, harmonická, aiolská, znalost předznamenání stupnic do 4 # a do 4 b a znalost T5/3 akordu ke stupnicím
 - Hudební nástroje: základní rozdělení, detailnější - nástroje dechové žesťové a dechové dřevěné
 - Intervaly: názvy a základní rozdělení (čisté, malé, velké – prac.seš. str.12 a 40)
 - Základní harmonické funkce (hlavní stupně ve stup.)
 - Základní dynamická označení
 - Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
 
 4. ROČNÍK
 Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 4. ročník do str. 39
 - Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g3 v
  - Půltóny, celé tóny
 - Stupnice: znalost všech durových a mollových stupnic s # a b, znalost příslušných akordů T5/3 (tónický kvintakord) ke stupnicím;
 - Akordy: T 5/3 a jeho obraty T6 a T6/4
 - mollové stupnice: jejich rozdělení – melodická, harmonická, aiolská
 - Hudební nástroje: základní rozdělení, detailnější – strunné nástroje klávesové
 - Intervaly: jejich znalost – velké, malé, čisté, umět napsat i rozpoznat v hudebním textu
 - Základní harmonické funkce (hlavní stupně ve stup.): tonika, dominanta, subdominanta
 - Hudební názvosloví: tempová označení
 - Hudební tělesa: komorní orch., symfonický orch. – rozdíly mezi nimi
 - Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
 Učební materiály:
 H. Šípková, M. Vozar: Hudební nauka pro ZUŠ (ročník podle příslušného ročníku dítěte)
 Rytmická cvičení: napište si o ně mailem (vavrinkova.jana@seznam.cz) nebo se pro ně stavte v Zuš u Jany Vavřínkové
 Dagmar Lisá: Hudební nauka pro malé i větší muzikanty 1 (žlutá)
 Poslechová CD pro 3. - 5. ročník  - k vyzvednutí u vyučující Jany Vavřínkové
 
 Lešková Johana 3. roč.
 Baštář Pavel 4. roč.
 Kačírek Petr 4. roč.
 
 Učivo pro 2. pololetí 2009/2010: *
 vypracovaný pracovní sešit do konce (kromě 4. ročníku ) a učivo z pracovního sešitu. Kdo bude chtít dopředu vidět písemku, mohu dodat na požádání.
 
 1. ROČNÍK
 - podle pracovního sešitu
 2. ROČNÍK– učivo z pracovního sešitu
 – znalost názvů intervalů a jejich tvoření
 – látka z 1. pololetí: všechny durové stupnice, noty v housl. klíči, základní dynamická a tempová označení, rytmická cvičení
 – dechové hudební nástroje plus jejich poslech ze serveru Youtube.com:
 > lesní roh
 > klarinet
 > fagot
 > příčná flétna
 > pozoun-trombon
 > trubka
 3. ROČNÍK
 – učivo z pracovního sešitu
 – látka 1. pololetí
 – znalost názvů intervalů a jejich tvoření
 – látka z 1. pololetí: všechny durové mollové stupnice, noty v housl. klíči, základní dynamická a tempová označení, rytmická cvičení
 – Antonín Dvořák, Bedřich Smetana plus poslechy (mohu dodat CD na požádání):
 – B. Smetana: z Mé vlasti Vlava, Vyšehrad, Fanfáry z opery Libuše, z Prodané nevěsty sbor Proč bychom se netěšili
 – A. Dvořák: Symfonie č. 9 „Novosvětská“ 1. a 2. věta, Violoncellový koncert 1. věta, Rusalka árie Ježibaby Čury mury fuk
 – základní rozdělení hudebních nástrojů plus poslech dechových nástrojů ze serveru Youtube.com:
 > lesní roh
 > klarinet
 > fagot
 > příčná flétna
 > pozoun-trombon
 > trubka
 
 4. ROČNÍKNepostupujeme již podle druhé poloviny pracovního sešitu.
 Děláme hlavně poslechy, na které Vám potřebuji dát odkazy.
 
 Zápis k poslechu do sešitu
 (podle něj určíš skladbu při testu)
 
 - skladatel
 - 	název skladby – název skladby, část skladby – např. I. věta Allegro..
 - 	jaký sólový nástroj, orchestr či komorní seskupení ji hraje
 - 	charakter skladby – např. smutná, veselá, majestátní, dramatická..
 Např.:P. I. Čajkovskij, balet Labutí jezero, akt II., finální scéna
 Na začátku hraje sólo hoboj, doprovázený tremolem ve smyčcích a harfou..
 Tempo je pomalé.
 Charakter – smutný, dramatický
 
 * učivo bude v průběhu roku aktualizováno
  Jana Vavřínková
 vavrinkova.jana@seznam.cz, 608 977 431
 
 www.janavavrinkova.cz
 http://housleviolahudba.blogspot.com/
 
 
 
 |