úvodní strana
učitelé
úřední deska
kontakty
plán akcí
aktuálně
hudební nauka
rozvrhy hodin
školné
přihláška
ke studiu
školní řád
hodnocení školy
ŠVP
historie
fotogalerie
Rodiče dětem - Černošice
zajímavosti,
články
diskuze
|
základní informace l individuální studium HN l rozvrh hodin l pomůcky pro HN
INDIVIDUÁLNÍ STUDIUM HUDEBNÍ NAUKY
Žádost o individuální studium
Hudební nauka je povinná pro všechny žáky hudebního oboru od 1. - 5. ročníku. Žákům, kteří nemohou ve výjimečných případech docházet na hudební nauku, se povoluje individuální studium HN po dohodě s vyučující HN MgA. Janou Vavřínkovou.
Výjimečné případy
časové-kolidující s jinými kroužky, které nelze přesunout jinam apod.
Žák si musí vyzvednou u vyučující žádost o individuální studium, případně stáhnout na internetu a donést vyučující MgA. Janě Vavřínkové nebo zaslat mailem na mail. adresu vavrinkova.jana@seznam.cz
Žádosti jsou přijímány do konce října
Hodnocení na konci pololetí a na konci školního roku
Proběhne formou testu z požadované látky níže na konci každého pololetí a formou konzultace.
MgA. Jana Vavřínková Mobil: 608 977 431
e-mail: vavrinkova.jana@seznam.cz
> Žádost o individuální studium HN ve formátu .doc (Word 10 kB)
LÁTKA K PŘEZKOUŠENÍ ŽÁKŮ INDIV. STUDIA HUDEBNÍ NAUKY
Učivo pro 1. pololetí 2010/2011*
1. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 1. ročník do str. 35
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g2 v 
- Délka not a pomlk – umět přečíst a napsat
- Znalost taktů: 2/4, 3/4, 4/4
- Znaky v notách: repetice, základní tempová označení, staccato, legato, ligatura
- Stupnice C dur, trojzvuk, půltón, celý tón
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
2. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 2. ročník do str. 30
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g2 v 
- Délka not a pomlk – umět přečíst a napsat
- Základní taktů: 2/4, 3/4, 4/4
- Základní dynamická označení
- Základní tempová označení
- Půltóny, celé tóny
- Durové stupnice: s # všechny , s b – do 4b, ke stupnicím znát příslušný akord T5/3 – tónický kvintakord
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
3. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 3. ročník do str. 35
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g3 v 
- Základní taktů: 2/4, 3/4, 4/4
- Půltóny, celé tóny
- Durové stupnice: všechny s # a b, znalost příslušných akordů T5/3 (tónický kvintakord) ke stupnicím
- Mollové stupnice: jejich rozdělení – melodická, harmonická, aiolská, znalost předznamenání stupnic do 4 # a do 4 b a znalost T5/3 akordu ke stupnicím
- Hudební nástroje: základní rozdělení, detailnější - nástroje dechové žesťové a dechové dřevěné
- Intervaly: názvy a základní rozdělení (čisté, malé, velké – prac.seš. str.12 a 40)
- Základní harmonické funkce (hlavní stupně ve stup.)
- Základní dynamická označení
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
4. ROČNÍK
Vypracovaný pracovní sešit H. Šípkové a M. Vozara Hudební nauka pro ZUŠ 4. ročník do str. 39
- Noty – základní názvy - umět přečíst a napsat od malého g – g3 v 
- Půltóny, celé tóny
- Stupnice: znalost všech durových a mollových stupnic s # a b, znalost příslušných akordů T5/3 (tónický kvintakord) ke stupnicím;
- Akordy: T 5/3 a jeho obraty T6 a T6/4
- mollové stupnice: jejich rozdělení – melodická, harmonická, aiolská
- Hudební nástroje: základní rozdělení, detailnější – strunné nástroje klávesové
- Intervaly: jejich znalost – velké, malé, čisté, umět napsat i rozpoznat v hudebním textu
- Základní harmonické funkce (hlavní stupně ve stup.): tonika, dominanta, subdominanta
- Hudební názvosloví: tempová označení
- Hudební tělesa: komorní orch., symfonický orch. – rozdíly mezi nimi
- Rytmická cvičení – umět vytleskat s hlasitým počítáním, (musíte si o ně napsat vyučující J. Vavřínkové)
Učební materiály:
H. Šípková, M. Vozar: Hudební nauka pro ZUŠ (ročník podle příslušného ročníku dítěte)
Rytmická cvičení: napište si o ně mailem (vavrinkova.jana@seznam.cz) nebo se pro ně stavte v Zuš u Jany Vavřínkové
Dagmar Lisá: Hudební nauka pro malé i větší muzikanty 1 (žlutá)
Poslechová CD pro 3. - 5. ročník - k vyzvednutí u vyučující Jany Vavřínkové
Lešková Johana 3. roč.
Baštář Pavel 4. roč.
Kačírek Petr 4. roč.
Učivo pro 2. pololetí 2009/2010: *
vypracovaný pracovní sešit do konce (kromě 4. ročníku ) a učivo z pracovního sešitu. Kdo bude chtít dopředu vidět písemku, mohu dodat na požádání.
1. ROČNÍK
- podle pracovního sešitu
2. ROČNÍK
– učivo z pracovního sešitu
– znalost názvů intervalů a jejich tvoření
– látka z 1. pololetí: všechny durové stupnice, noty v housl. klíči, základní dynamická a tempová označení, rytmická cvičení
– dechové hudební nástroje plus jejich poslech ze serveru Youtube.com:
> lesní roh
> klarinet
> fagot
> příčná flétna
> pozoun-trombon
> trubka
3. ROČNÍK
– učivo z pracovního sešitu
– látka 1. pololetí
– znalost názvů intervalů a jejich tvoření
– látka z 1. pololetí: všechny durové mollové stupnice, noty v housl. klíči, základní dynamická a tempová označení, rytmická cvičení
– Antonín Dvořák, Bedřich Smetana plus poslechy (mohu dodat CD na požádání):
– B. Smetana: z Mé vlasti Vlava, Vyšehrad, Fanfáry z opery Libuše, z Prodané nevěsty sbor Proč bychom se netěšili
– A. Dvořák: Symfonie č. 9 „Novosvětská“ 1. a 2. věta, Violoncellový koncert 1. věta, Rusalka árie Ježibaby Čury mury fuk
– základní rozdělení hudebních nástrojů plus poslech dechových nástrojů ze serveru Youtube.com:
> lesní roh
> klarinet
> fagot
> příčná flétna
> pozoun-trombon
> trubka
4. ROČNÍK
Nepostupujeme již podle druhé poloviny pracovního sešitu.
Děláme hlavně poslechy, na které Vám potřebuji dát odkazy.
Zápis k poslechu do sešitu
(podle něj určíš skladbu při testu)
- skladatel
- název skladby – název skladby, část skladby – např. I. věta Allegro..
- jaký sólový nástroj, orchestr či komorní seskupení ji hraje
- charakter skladby – např. smutná, veselá, majestátní, dramatická..
Např.:
P. I. Čajkovskij, balet Labutí jezero, akt II., finální scéna
Na začátku hraje sólo hoboj, doprovázený tremolem ve smyčcích a harfou..
Tempo je pomalé.
Charakter – smutný, dramatický
* učivo bude v průběhu roku aktualizováno
Jana Vavřínková
vavrinkova.jana@seznam.cz, 608 977 431
www.janavavrinkova.cz
http://housleviolahudba.blogspot.com/
|